ÅRE

Jag är så himla glad! Jag och mitt tjejgäng ska nämligen åka upp till Åre vecka 1. Kommer att bli helt otroligt najs att få åka skidor, festa och umgås med dom. Vi har hyrt en lägenhet som ligger PÅ Åre torg. Eftersom vi inte kommer ha någon bil är det ju bra att vi bor så nära och centralt till allt. Är så taggad på after skii!


Senaste gången jag var i åre var för snart två år sedan och det var när jag och Sandra åkte upp dit med min mamma och lillebror. Vi träffar på två killar som vi bestämmer träff med dagen efter för att åka skidor med. Dom var ju två riktiga proffsåkare om man säger så. Jag har ju ioförsig åkt skidor hela mitt liv så skulle ju inte riktigt säga att jag är dålig men ändå.

Så vi åker alla fyra upp lääängst upp på åre berget. ( eller vad den nu heter). Och killarna får välja backe, det vi snart upptäcker är att dom valde en svart backe. Under vanliga omständigheter hade det varit väldigt jobbigt, men just denna dag var det storm och man kunde inte se en meter framför sig. Så jag och Sandra vägrade och åkte ner i en blå backe eller något. Vi åker då för långt och in i en skog. Vi tänkte då att visst dt var lite konstigt att det är smått uppförs i en backe men att det bara var terräng så det skulle väl snart försvinna. Men det gör det inte för det visar sig att vi har åkt rakt in i skogen där det inte är meningen att man ska åka. Vi börjar åka tillbaka samma väg som vi kom och det slutar med att vi måste gå upp en lång och brant jävla backe, för att inte prata om att när jag väl kommer upp för den så tappar jag min ena skida och måste gå ner igen för att hämta den. Åh fy.


Men den resan var så mysig iallafall och jag är säker på att denna kommer bli ännu bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0