Söndag

Medan ni kollar på film, umgås med vänner eller läser en bok, allt för att inte behöva tänka på att det är måndag i morgon så ska jag ta tag i mitt enorma berg av uppgifter till skolan nu i veckan. Så tänkte visa er en av sakerna jag kommer att sitta med idag, nämligen min Art Investigation Book. I den boken skriver jag ner allt jag får insperation ifrån, skriver om olika art movements och artists som jag tycker är värda att nämnas. Ligger lite efter med allt skrivande för tillfället bara. Vi ser efter lite!

Boken är bara helt svart, det är vanligt att man målar på den men det har inte jag haft tid med. Den gula fläcken på nedre kortsidan kom till förra tisdagen då jag målade med gul akryl och jag missade paletten så att allt kom på boken istället. Tur att man inte blir examinerad på bokens utsida i allafall!

Sen så skriver jag om vad som inspirerar mig, det kan vara något jag har sett på nätet eller någon annanstans. Det kan vara en tavla, en film, ett foto eller en låt. Eller varför inte bara något man såg påvägen till tunnelbanan?

Det är en viktig del av arbetet i boken att inte bara skriva om sitt egna arbete men också andras. Här har jag skrivit om Dina Goldenstein. Har ni inte sett hennes fotografier, gör det! Dom är grymma! Eller ännu bättre, vänta ett tag så lägger jag in mina favoritr i kväll!

Och sen kommer vi till det som tar mest tid, att skriva om sina egna projekt. Här skriver jag om meningen med arbetet, vad för djupare betydelse den har och vad det föreställer. Döm mig snälla inte efter min skrivstil som ni ser här. Är oftast stressad och inte koncentrerad när jag skriver, tyvärr.

Och sist men inte minns så finns det information och jämförelse mellan olika kulturer och artistiska rörelser.


Kommentarer
Postat av: Tove ♥

sv - tack, fast det är inte jag som har tagit den, hittade den på min systers dator :)



allt bra?

2011-02-06 @ 14:49:07
URL: http://toveelundberg.blogg.se/
Postat av: Beatrice Jakobsson (foto)

sv. ja precis :)!

2011-02-06 @ 14:52:29
URL: http://beattriicee.blogg.se/
Postat av: Natta'

sv; ahha, märks det;D

2011-02-06 @ 14:54:02
URL: http://nattaeriksson.blogg.se/
Postat av: Julia

haha ja, din nya design är najs!

2011-02-06 @ 17:31:20
URL: http://juuliiias.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0