B's speech

jag sitter och kollar på youtube på Barack Obamas tal; "yes we can". Till att börja med måste jag säga att det var ett riktigt bra också. Inte konstigt att han vann valet med alla dessa tal. Men jag gillar verkligen hur han pratar om alla människor i USA som samma, alltså inte delar in dom i grupper, asiater, svarta, vita m.m. För det andra älskar jag hur han lyckas ge folket hopp och få flera tusen människor stå och ropa " i want change!". Usa har varit med om så otrligt mycket de senaste åren, och det flesta har hänt tack vare några fåtal personer men endå har alla drabbats. Själv tycker jag att det borde finnas någon lag om att om en president slutar göra det som är bäst för landet och människorna i det, så borde han/hon få avgå i förtid. Tänk hur mycket som hade kunnat hindrats då. Men endå när jag hör Barack så börjar man ju nästan undra om allt kommer bli så perfekt och bra. Hur vet vi att han inte bara är ett säkert ansikte utåt medans de riktiga planerna är något helt annat. Det är inte meningen att misstro, det skulle ju vara kanon om allt blev som Obama lovat, men som sagt.. lite bra för att vara sant kanske?
 http://www.depauw.edu/photos/PhotoDB_Repository/2007/8/Barack%20Obama%20Capitol.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0