Rain on me

Idag var det sol, så för en dag har jag låtit mig själv glömma verkligheten och bara leva i nuet. För en dag fick jag uppleva hur det var att inte ha något att tänka på, inget skolarbete att göra, inga bekymmer om framtiden eller tyngd på axlarna. Jag låg i solen och kände solen värma min hud och själ, kände hur jag en än gång blev varm och läste min bok, den handlade inte om världsproblem eller söndriga hjärtan utan om påhittade saker som gör än glad. Om en värld bortom denna. I solen lät jag mig själv vara lycklig.

Men som alltid kommer det mörka moln på himlen som hotar min tillvaro och jag insåg att jag var tvungen att komma tillbaka till verkligheten. Så nu har jag pluggat, låtit mig själv tänka på det som jag vill glömma och kollar i skrivande stund på regnet som faller ner utanför mitt fönster. Efter regn kommer alltid solsken.


Kommentarer
Postat av: ida

guuud va sööt blogg :D <3

2010-06-13 @ 12:40:55
URL: http://nurmineen.blogg.se/
Postat av: Anonym

fin text:D vilken bok läste du? :D<3

2010-06-13 @ 20:50:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0