Svar till Jennyfer

Hej! Först och främst, ursäkta att det tog sån tid att svara!
Jag valde att flytta till Thailand eftersom det har varit min mammas dröm sedan hon var ung, och när det var dags att börja gymnasiet, tyckte jag att det likaväl var dags för oss att pröva på ett nytt land. Så vi packade ihop det vi behövde och flyttade till huset vi redan hade här i Thailand. Thailands lagar går till så att en utlänging, dvs icke Thai, får inte äga en tomt.Om man har en vän som är Thai och Thailänsk medborgare, kan hon/han stå som ägare av tomten men då handlar ju det om att hitta någon man litar på tillräckligt mycket. Det finns många skräckhistorier om där familjer har hittat en thai som har varit supergullig och stått som ägare, men sedan får dess familj dåligt med pengar och då säljer de tomten. Det enda en utläning kan äga är själva huset. Men det gör ju ingen nytta om man inte har någon mark att ställa det på. Hehe. Lägenheter går jätte bra, och det är inte svårt att hitta till väldigt bra priser. För att kolla mer på priser på lägenheter, skulle jag tipsa dig om att kolla runt på internetet. Priserna har en stor skillnad på olika områden och städer i Thailand. Hoppas det svarade på dina frågor :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0