Hope

Jag blir helt facinerad när jag loggar in och kollar statestiken, och ser att det fortfarande är några besökare varje dag, även då jag inte har uppdaterat på hur länge som helst?!

Så nu skriver jag ett inlägg till er!

Gosh, vet inte vad jag ska börja med. Jag älskar Thailand, verkligen! Har bott här i ett år nu och inser att det kommer bli väldigt jobbigt att flytta hem till Sverige nu i sommar. Att gå tillbaka till "utomhus krök" när man har vant sig vid discotek och klubbar det senaste året. Att behöva ha mycket kläder på sig, att frysa! Usch. För att inte tala om vilka otroligt härliga människor jag har träffat här! Dom är alla helt otroliga, helt underbara faktist. Att kunna vara ute och shoppat en hel dag och komma hem med 500 kr mindre, istället för i Sverige då man endast hade kommit hem med två tröjor med den summan. Självklart finns det ju fördelar med att flytta hem till sverige också, har saknat Stockholm. Och jag kommer ju faktist hem till den bästa årstiden! Och alla älskade vänner och släktingar som bor i falukorv landet! Det känns som om jag har bott i en bubbla det senaste året. En bubbla där åldern inte spelar någon roll, men endå en sån stor roll att man tvingas växa upp och ta beslut som kommer påverka än resten av livet. Jag har gjort många val detta år. Ett av dom är att avstå från alla slags droger, eftersom jag alltid varit emot det var det inget svårt val. Men det påverkar mig endå eftersom Thailand är ett land med enorma mängder av droger utan något problem att få tag på och det har varit runt omkring mig nästan hela tiden. Hahah, men jaja, det här ska inte bli något inlägg om varför droger är dåligt för dig.

Klockan är runt halv 7 på kvällen här nu, jag är hemma under en helg för första gången på någon månad. Fick feber i skolan igår och idag åkte jag och mamma till sjukhuset där vi fick det berättats för oss att det är min halsmandel som håller på och stökar igen. Ussch, andra gången på 2 månader nu. Så ska besöka en halsdoctor när jag kommer tillbaka till Sverige och se om jag kanske måste ta bort den.

Förra helgen var jag i pattaya då jag och mina vänner först träffades upp och åt middag, sedan vidare till cocktailcar (runt om hela pattaya finns det som små mini vans som har öppnat up hela bilen och omvadlat sig till en rörande bardisk, värsta transformers!), sedan vidare till en shishabar (även detta finns i hela stan, ställen där man går in, sätter sig på "puffar" och röker vattenpipa.) Och sist till Insomnia, vilket är en av de bästa clubbarna här. Drog hem ganska tidigt, var så trött!
På lördagen vaknade jag runt 3-4 och träffade lite vänner i central och åt glass, mysmys!
På söndag shoppade jag  och mamma först hela dagen och mot kvällen träffade jag Philipp, vi åt middag och sen skulle vi gå på bio för jag ville så gärna see den där "nightmares at elm street" eller vad den heter. Men han var för rädd så vi åkte hem till hans vän och tog det lugnt tills det var dags för honom att skjutsa mig hem eftersom jag hade skola dagen efter men inte han eftersom han hade blivit avstängd.
Och resten av veckan har jag bara gått i skolan och umgåts extra mycket med en special someone (a).

Gud, jag har ju typ skrivit en mini essay här, blir grymt imponerad ifall någon kommer orka läsa igenom allt!

Här kommer lite random bilder!


Katrina, haha hon fick äntligen sin öl hon tjatade om.

Följde med Sophie när hon tattuerade sig, snart är det förhoppningsvis min tur!

Jag bad honom se ledsen ut, och det här var det bästa han kunde.. tss..

Jag & Ellen, några veckor senare skulle jag tro!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0